Saturday, November 1, 2014

გაკვეთილის ანალიზის სახეები

მასწავლებლის პროფესიული კომპეტენცია იმით განისაზღვრება, რამდენად შეესაბამება მისი ცოდნა, უნარ-ჩვევები და განწყობა-დამოკიდებულებები მასწავლებლის პროფესიულ სტანდარტს. ამის მიხედვით ფასდება, წარმატებულია თუ წარუმატებელი პედაგოგის საქმიანობა.
მასწავლებლის შეფასების ერთ-ერთი ძირითადი ინდიკატორია  სასკოლო მენეჯმენტის სწორად წარმართვა, ამიტომ თითოელ პედაგოგს სხვადასხვა  მახასიათებლებით აფასებენ, მაგალითად:
  1. მასწავლებელმა ყოველდღიურად უნდა შეიმუშაოს გაკვეთილის გეგმა , რათა უზრუნველყოს საწავლო მიზნების მიღწევა.
  2. მასწავლებელმა ეფექტურად უნდა გაანაწილოს გაკვეთილის დრო.
  3. მასწავლებელი რეგულარულად უნდა აფასებდეს მოსწავლეებს.
  4. მასწავლებელი ხელს უნდა უწყობდეს მოსწავლეებს წარმატების მიღწევაში და მზად იყოს მათ დასახმარებლად…
დღეს უამრავი შემფასებელი ჰყავს პედაგოგს, ახალი ( მოსალოდნელი) სქემის მიხედვითაც, ამბობენ, რომ მასწავლებლის შეფასება მოხდება: სკოლის ადმინისტრაციის მიერ, გარე შეფასებით და თვითშეფასებით. თვითშეფასება , ალბათ , უმთავრესია, რადგან ჩვენ უკეთ ვიცით, რა გვჭირდება, რა გვაქვს დასახვეწი, სასწავლი, ასათვისებელი, რომ უფრო კარგ შედეგებს მივაღწიოთ ჩვენს მოსწავლეებთან. მასწავლებლის შეფასებისას მთავარი მის მიერ ჩატარებული გაკვეთილია და უნდა ვიცოდეთ, თვითშეფასებისას რას მივაქციოთ მეტი ყურადღება. გთავაზობთ გაკვეთილის ანალიზის სახეებს,  იმედი მაქვს, ეს რესურსი დაგეხმარებათ პროფესიულ წინსვლაში. წარმატებებს გისურვებთ!

No comments:

Post a Comment