Monday, August 25, 2014

მცდარია - "ანეგდოტი", მართებულია - "ანეკტოდი".
მართებულია "რაები", მცდარია - "რეები", "რები";
მართებულია ვინ ორივე რიცხვში და მცდარია "ვინები". შესაბამისად, ვინ კითხვით ნაცვალსახელს შეიძლება ზმნა შეეწყოს მრავლობით რიცხვში. გვექნება - ვინ მოხვედით? ან -ვინ და ვინ მოხვედით?
მოდი თუ მოდით?!
მოწოდების ტიპის შესიტყვებაში - "მოდი ვისწავლოთ" "მოდი" ფორმაუცვლელი სიტყვის ფუნქციითაა ნახმარი. სხვა შემთხვევაში ზმნა "მოდი" ჩვეულებრივად იუღლება მწკრივების მიხედვით.
ნაუღლები და შემასმენლად გამოყენებული ნორმაა  : "მოდით აქ თქვენ" :)
მართებულია - "მოდი ვისწავლოთ"! მცდარია - "მოდით ვისწავლოთ"! ზმნური წარმოშობის ფორმა "მოდი" აქ ნაწილაკადაა ქცეული, ნაწილაკი კი უცვლელი სიტყვაა და არ იუღლება, შესაბამისად, არ დაირთავს მრავლობითი რიცხვის ნიშანს
  • მცდარია - "ესე", მართებულია - "ასე" ♥
  • მცდარია - "ეხლა", მართებულია - "ახლა".მცდარია - "ესაჭიროვება", მართებულია - "ესაჭიროება". (ვსაჭიროებ, საჭიროებ, საჭიროებს, მესაჭიროება, გესაჭიროება, ესჭიროება...მართებულია - "შეურაცხყოფა", "შეურაცხმყოფელი", მცდარია - "შეურაცმყოფელი", "შეურაცყოფა", შეურაწყოფა".არასწორია "სპორცმენი", მართებულია "სპორტსმენი"! 
  • კერპთაყვანისმცემლობა" ერთი სიტყვაა. (ხშირად წერენ, როგორც "კერპ თაყვანისმცემლობა"). შესაბამისად, სწორია "კერპთაყვანისმცემელი".
  • "მართ+მადიდებლობა" და არა - "მართ+მადიდებლობა". 
  • ყოფნა ქმნა ქონა ყოლა
    სახლში ყოფნა
    სახლის ქმნა
    სახლის ქონა
    შენი ყოფნა
    შენი ქმნა
    შენი ყოლა
    ყოფნა ქმნა ქონა ყოლა
    რაც არის მე მაქვს
    რაც არ არის მე ვქმნი
    მე ვქმნი რაც არ მაქვს
    ქმნა არ ყოფნა
    მე არ მყოფნის შენი ყოფნა
    მე გქმნი
    მე არ მინდა ქმნილის ქონა
    მე გჩუქნი შენსავე თავს
    მუდმივად გქმნი და მუდმივად გჩუქნი
    მე შენ არ მყავ-ხარ
    მე შენ მიყ-ვარ-ხარ.
    მართებულია ფორმა "მიმართებით". მაგალითად ლარი დოლართან მიმართებით გაუფასურდა.

No comments:

Post a Comment