| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
შინაარსობრივი კითხვები
|
1.
2. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
შეფასების გეგმა
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
შეფასების დროის ჩარჩო
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
შეფასების/შეფასების ინსტრუმენტების მოკლე მონახაზი
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სხვა საკითხები
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
საბაზისო უნარ-ჩვევები
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1)კვლევის საბაზისო უნარ-ჩვევები
2)ინტერნეტში მუშაობის უნარ-ჩვევები
3) ტექნიკური უნარ-ჩვევები
4) ტექსტის დამუშავების უნარ-ჩვევა
5) ეფექტური პრეზენტაციების მომზადების უნარი;
6)კონცეპტუალური ინფორმაციის ამოკვეთა სასწავლო ტექსტიდან
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სასწავლო პროცედურები
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
პროექტის დაწყებამდე
პროექტის დაწყებამდე მოსწავლეები იმსჯელებენ ზოგად კითხვაზე : ვალდებულია თუ არა ყველა ადამიანი თავი გაწიროს სამშობლოს თავისუფლებისათვის ბრძოლაში.გაიხსენებენ შესწავლილ ნაწარმოებებს , ისტორიულ ფაქტებს , გმირებს , რომლებიც გამორჩეულნი არიან პატრიოტიზმით. კიდევ ერთხელ გაიხსენებენ ბაში– აჩუკის პერსონაჟებს . შეადარებენ ერთმანეთს ირანის შაჰს დამორჩილებულ და სამშობლოსთვის თავდადებულ გმირებს , მათ შორის ქალებს ,რომლებიც ვერ გატეხა ირანის შაჰის პოლიტიკამ . იმსჯელებენ მნიშვნელოვან ეპიზოდებზე , დაიყოფიან ჯგუფებად და შეარჩევენ თითოეული ჯგუფისთვის საპრეზენტაციოდ მნიშვნელოვან საკითხებს .
პროექტის მსვლელობა
კალსთან ერთად მუშავდება მნიშვნელოვანი ადგილები ტექსტიდან .საწყის ეტაპზე გამოიყენება ვიცი , მინდა ვიცოდე ვისწავლე სქემის სამი სვეტი, რათა დავეხმაროთ მოსწავლეებს წარსული ცოდნის გახსენებაში და გავიგოთ მათი საბაზისო ცოდნა. აქვე , შესაძლოა , გამოვლინდეს მათი არასწორი წარმოდგენები საკითხის გარშემო .მოცემული სქემა ხელს შეუწყობს იმასაც , რომ მოსწავლეებმა გამოავლინონ მომავალში , პროექტზე მუშაობისას, რისი გაგება სურთ . საწყის ეტაპზე გამოვიყენებ ასევე გონებრივი ერიშის მეთოდს , ასოციაციურ რუკებს პერსონაჟთა ხასიათისა და აზრების დასაფიქსირებლად.. ტექსტის შესწავლის პროცესში მოსწავლეები მუდმივად იმუშავებენ შინაარსობლივ და თემატურ კითხვებზე. პარალელურად მოიძიებენ დამატებით ინფორმაციებს ცნობილ დიქტატორებზე : მუსოლინზე , ჰიტლერზე, სტალინსა და პინოჩეტზე. შედგება ოთხი ჯგუფი . ჯგუფის ლიდერები მოამზადებენ პრეზენტაციას კონკრეტულ ნაწყვეტზე ანუ " მოსე ზამთარაძის ნაამბობზე დაყრდნობით და დამსწრე საზოგადოებას გააცნობენ მნიშვნელოვან ეპიზოდებსა თუ ფაქტებს , სლაიდებზე გამოტანილი იქნება ასოციაციური რუკების საშულებით შექმნილი პერსონაჟთა დახასიათებები. . თითოეული ჯგუფი გააკეთებს ჩანაწერების დღიურს. პირველი ჯგუფი იმუშავებს ჰიტლერის მიერ განხორციელებულ ღონისძიებებზე , მეორე მუსოლინზე , მესამე სტალინზე ხოლო მეოთხე პინოჩეტზე. მუშობისას ჯგუფის ლიდერებს დაევალებათ გააკონტროლონ ტექსტზე მუშაობა, კონცეპტუალური ადგილებისა და შესაბამისი ციტატების, პერსონაჟთა გამონათქვამების სწორად ამოკრეფა ტექსტიდან, ჯგუფის წევრების მეტყველება , პრეზენტაციის უნარი. .ეს ყველაფერი სწავლების ეფექტურად წარმართვაში დაგვეხმარება. მოსწავლეთა ჯგუფებთან შეხვედრების დროს გამოვიყენებ მინი – ლექციის მეთოდს , რათა მოსწავლეებს დამატებითაც მიეწოდოთ რჩევები და ინფორმაციები , პროექტის თემასთან დაკავშირებით. პროექტზე მუშაობისას მოსწავლეებმა უნდა გამოავლინონ ინფორმაციის მოძიების, დახარისხებისა და კვლევის უნარი. მოსწავლეებს, მასწავლებლის მხრიდან , მიეცემათ მითითებები პრეზენტაციის ნიმუშის შესაქმნელად .
საბოლოო პროექტი
პროდუქტი , რომელსაც ისინი შექმნიან, იქნება სლაიდებით აგებული პრეზენტაციები თემის გარშემო., მათ მიერ მოძიებულ მასალაში იგულისხმება თემასთან დაკავშირებული სურათები და ვიდეო მასალაც .შექმნიან პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკას, რათა პროექტის წარდგენამდე იცოდნენ რითი ფასდებიან, ხოლო პრეზენტაციის შემდეგ კი შეძლებენ თვითშეფასებასაც . ჯგუფები დაგეგმავენ ერთმანეთთან შეხვედრებს უკუკავშირის მისაღებად. პროექტის დასასრულს , როცა მოსწავლეებს შესწავლილი ექნებათ სხვადასხვა მნიშვნელოვანი საკითხები , წარდგებიან პრეზენტაციით , მოაწყობენ მინი დისკუსიას "იყო თუ არა "საირმის ტყის" საზოგადოება ტოტალიტარული სახელმწიფოს მოდელი" .დაუბრუნდებიან ზოგად კითხვას : 1...... პროქტის ბოლოს მოსწავლეები შეაჯამებენ თემის გარჩემო არსებულ ძირითად საკითხებს .
|
დიფერენცირებული სწავლება
| ||
სპეციალური საჭიროებები
|
კლასში სპეციალური საჭიროებების მქონე მოსწავლე არ არის.
| |
არაქართულენოვანი
მოსწავლეები (მოსწავლეები, რომლებისთვის სწავლების ენა არ არის მშობლიური)
| ||
მაღალი აკადემიური მოსწრების მოსწავლეები
|
მაღალი აკადემიური მოსწრების მოსწავლეები შეასრულებენ შედარებით რთულ სამუშაოებს .გადაამოწმებენ მოძიებულ ინფორმაციებს, დაეხმარებნიან მეგობრებს პრეზენტაციების გაკეთებაში . იმუშავებენ პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკების შექმნაში.
| |
სასწავლო თემისთვის საჭირო მასალები
|
ტექნოლოგია – ტექნიკა (მონიშნეთ პროექტისათვის საჭიროტექნოლოგიური უზრუნველყოფა) | ||
ფოტოკამერა <
კომპიუტერი (ები) <
ციფრული კამერა <
DVD ფლეიერი
ინტერნეტკავშირი <
|
ლაზერული დისკი <
საბეჭდი მანქანა/პრინტერი <
პროექტორი
სკანერი
ტელევიზორი
|
VCR, ვიდეო
ვიდეოკამერა <
ვიდეო საკონფერენციო აღჭურვილობა.
|
ბეჭდვითი მასალები
|
სასკოლო სახელმძღვანელო , ისტორიული მასალები კახეთის აჯანყებაზე..
|
ინვენტარი/მასალები
| |
ინტერნეტრესურსები
| |
სხვა რესურსები
| ჯგუფის ლიდერთა გამოსვლა
ჯგუფის ლიდერებმა წარმოადგინეს პრეზენტაცია , რომელიც აგებული იყო ჭაბუა ამირეჯიბის რომან " დათა თუთაშხიას " ნაწყვეტის " მოსე ზამთარაძის ნაამბობი'' მიხედვით. მათ მოკლედ მიმოიხილეს ტექსტიდან ყველა ის ეპიზოდი , რომელიც მნიშვნელოვანი იყო პერსონაჟთა ხასიათისა და ქცევის შესაფასებლად. მოსწავლეებმა მოიძიეს ფილმიდან ნაწყვეტები და პროექტორის საშუალებით გააშუქეს დამსწრე საზოგადოებისთვის . ამის შემდეგ კი თოთოეულმა ჯგუფმა წარმოადგინა პრეზენტაციის სახით შესრულებული დავალება . პროექტი მოიცავდა ინტეგრირებას ისტორიასთან . ისინი პარალელურად სწავლობდნენ ისტორიის სახელმძღვანელოში სწორედ იმ საკითხებს , რომელთა კიდევ უფრო ღრმად შესწავლამ მეტი ცოდნა შესძინა მათ დისკუსიის სწორად წარსამართავად.
პრეზეტაციები ჯგუფების მიხედვითჭაბუა ამირეჯიბის რომან " დათა თუთაშხიას" ნაწყვეტის , " მოსე ზამთარაძის ნაამბობი" შესწავლის შემდეგ გაჩნდა იდეა გაგვეკეთებინა პროექტი სახელწოდებით: "სეთურის ქვეყანა" .4 ჯგუფად დაყოფილმა მოსწავლეებმა, ისტორიული წიგნებისა და ინტერნეტის საშუალებით მოიძიეს და დაამუშავეს მასალა ცნობილ დიქტატორებზე : ჰიტლერზე, მუსოლინზე , პინოჩეტზე და სტალინზე. თითოეულმა ჯგუფმა პრეზენტაციის სახით წარმოგვიდგინა თავისი ნამუშევარი. პრეზენტაციის ბოლოს გაიმართა შემაჯამებელი დისკუსია, რომელიც მიზნად ისახავდა მოძიებული მასალის საფუძველზე მოსწავლეებს ემსჯელათ რამდენიმე მნიშვნელოვან საკითხზე: 1. რა არის დიქტატურა , დემაგოგია, ტოტალიტარიზმი , ტირანია? 2. იმსჯელეთ რა აქვს საერთო ჰიტლერის , სტალინის , ბენიტო მუსოლინისა და პინოჩეტის მმართველობის რეჟიმებს ? 3. იმსჯელეთ, დიქტატორული სახელმწიფოების დადებით და უარყოფით მხარეებზე? 4. რით ემსგავსება სეთური ცნობილ დიქტატორებს? 5.შეიძლება თუ არა მივიჩნიოთ არქიფო სეთური დიქტატორის განზოგადებულ სახედ? 6.ტირანული სახელმწიფოს რა ნიშნები ახასიათებს " სეთურის ქვეყანას? 7. არის თუ არა ტოტალიტარული სახელმწიფოს მოდელი " საირმის ტყის საზოგადოება" ? 8. ტექსტის რომელი მონაკვეთი გამოდგება დემაგოგიური აზროვნების ნიმუშად ? 9. თქვენი აზრით , როგორ ადამიანებად ჩამოყალიბდებიან '' საირმის ტყის '' ბავშვები და რა მართავს მათ ქმედებას ? 10. იმსჯელეთ, რა არის დემოკრატია? 11. იმსჯელეთ , აქვს თუ არა უფლება წინამძღოლს , მმართველს , ხელისუფალს სიამრთლე დაუმალოს ხალხს და სიცრუეში ამყოფოს იგი? 12. თქვენ როგორი მმართველობის რეჟიმის მომხრე ხართ ? |
No comments:
Post a Comment